2024-11-26
Nasza kadra pedagogiczna wzięła udział w szkoleniu przygotowanym przez psychologa – panią Paulinę Leśniak, poświęconemu trudnemu, ale niezwykle ważnemu tematowi samouszkodzeń u dzieci i młodzieży w ujęciu psychologicznym. Podczas spotkania omówiliśmy przyczyny tego zjawiska, jego objawy, funkcje oraz sposoby właściwego reagowania na poziomie szkoły. Rozmawialiśmy o tym, jak szkoła i rodzice mogą wspólnie wspierać uczniów w radzeniu sobie z emocjami. Zwróciliśmy uwagę na budowanie zaufania i tworzenie bezpiecznego środowiska dla uczniów a także na rolę psychoedukacji nauczycieli i rodziców.
Druga część szkolenia, przeprowadzona przez pedagoga specjalnego – panią Jowitę Czakańską dotyczyła edukacji włączającej. Tematyka szkolenia: „Uczeń w spektrum autyzmu w szkole masowej”. Omówiona została geneza danego zaburzenia, przebieg procesu diagnozy klinicznej oraz funkcjonowanie ucznia w spektrum w sferze społecznej, emocjonalnej oraz edukacyjnej. Wskazano narzędzia oraz metody wykorzystywane w pracy dydaktycznej, dokonano analizy procesu kształcenia specjalnego ucznia w spektrum realizowanego na terenie szkoły.
Nieustannie podnosimy nasze kwalifikacje, by jeszcze lepiej rozumieć potrzeby dzieci i młodzieży.
Paulina Leśniak
Jowita Czekańska